-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12293 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

كدام آيه دربارة مسائل جنسي، مطالبي مطرح فرموده است؟

قرآن، كتاب هدايت انسانها است و در اين جهت، معلم ادب و عفّت ميباشد و مسلمانان را به رعايت عفّت در كلام و گمان و فكر و حتّي نگاه دعوت ميفرمايد: قرآن در شمار صفات پارسايان، دوري از لغو را بيان كرده ميفرمايد: وَ الَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ ;(مؤمنون،3) از لغو و بيهودگي روي گردانند.

لغو نه تنها شامل سخنان و كارهاي بيهوده كه حتّي شامل افكار بيهوده كه انسان را از ياد خدا غافل ميكند، نيز ميشود.(آيت الله ناصر مكارم شيرازي، تفسير نمونه، ج 14، ص 196، دار الكتب الاسلاميه، قم.)

بر اين اساس، قرآن آن گاه كه دربارة مسائل جنسي به علّت هدايت انسانها، سخن ميگويد، در كمال عفّت و در پرده به اين مسائل اشاره ميفرمايد و حتّي از لفظ هايي كه در عرف، مرسوم بوده نيز استفاده نميكند; براي مثال،يكي از تعبيرهايي كه قرآن دربارة اين مسائل به آن اشاره فرموده اين گونه مطرح شده است:

أَوْ لَـَمَسْتُمُ النِّسَآءَ; (نسأ، 43) يا با زنان تماس داشتهايد. ; وَ الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَـَفِظُونَ ; (مؤمنون، 5) آنان كه دامان خود را ]ازآلوده شدن[ حفظ ميكنند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.